1. صورتهاي مالي تلفيقي و جداگانه شرکت نفت پاسارگاد (سهامي عام) شامل صورت وضعيتهاي مالي به تاريخ 31 شهريور 1401 و صورت هاي سود و زيان، تغييرات در حقوق مالکانه و جريان هاي نقدي براي دوره مياني شش ماهه منتهي به تاريخ مزبور و يادداشتهاي توضيحي 1 تا 38، مورد بررسي اجمالي اين سازمان قرار گرفته است. مسئوليت صورتهاي مالي ميان دورهاي با هيئتمديره شرکت است. مسئوليت اين سازمان، بيان نتيجهگيري درباره صورتهاي مالي ياد شده براساس بررسي اجمالي انجام شده است.
|
2. بررسي اجمالي اين سازمان براساس استاندارد بررسي اجمالي 2410، انجام شده است. بررسي اجمالي اطلاعات مالي ميان دورهاي شامل پرس و جو، عمدتا از مسئولين امور مالي و حسابداري و بهکارگيري روشهاي تحليلي و ساير روشهاي بررسي اجمالي است. دامنه بررسي اجمالي به مراتب محدودتر از حسابرسي صورتهاي مالي است و در نتيجه، اين سازمان نميتواند اطمينان يابد از همه موضوعات مهمي که معمولا در حسابرسي قابل شناسايي است، آگاه ميشود و از اينرو، اظهارنظر حسابرسي ارائه نميکند.
|
3. براساس بررسي اجمالي انجام شده، اين سازمان به مواردي که حاکي از عدم ارائه مطلوب صورتهاي مالي ياد شده، از تمام جنبههاي با اهميت، طبق استانداردهاي حسابداري باشد، برخورد نکرده است.
|
4. همانگونه که در يادداشتهاي توضيحي 2-28، 3-28، 3-2-37 و 4-2-37 صورتهاي مالي منعکس ميباشد به موجب برگهاي تشخيص صادره بابت عملکرد سالهاي 1397 و 1399 شرکت و شرکتهاي فرعي به ترتيب مبالغ 546 و 568 ميليارد ريال و همچنين بابت ماليات بر ارزش افزوده سال 1399 شرکت فرعي هرمز پاسارگاد مبلغ 112 ميليارد ريال (جرايم 74 ميليارد ريال) و شرکت به مبلغ 131 ميليارد ريال مازاد نسبت به ماليات پرداختي و پرداختني مطالبه گرديده که مورد اعتراض واقع شده است. پيامدهاي آتي ناشي از موارد بالا موکول به مشخص شدن تصميم نهايي مراجع ذيربط است. 5. به شرح يادداشت توضيحي 5-1-17 صورتهاي مالي، مبلغ 512ر1 ميليارد ريال مطالبات سنواتي از وزارت راه و شهرسازي- معاونت راه روستايي بابت فروش قير تهاتري از محل بند "ز" تبصره يک قانون بودجه سال 1401 کل کشور در جريان پيگيري بوده که طبق يادداشت توضيحي 38 صورتهاي مالي، قسمتي از مطالبات مذکور تسويه گرديده است.
|
6. مسئوليت "ساير اطلاعات" با هيئتمديره شرکت است. "ساير اطلاعات" شامل اطلاعات موجود در گزارش تفسيري مديريت است.
نتيجهگيري اين سازمان نسبت به صورتهاي مالي، در برگيرنده نتيجه¬گيري نسبت به "ساير اطلاعات" نيست و نسبت به آن هيچ نوع اطميناني اظهار نميشود.
در ارتباط با بررسي اجمالي صورتهاي مالي، مسئوليت اين سازمان مطالعه "ساير اطلاعات" بهمنظور شناسايي مغايرتهاي بااهميت آن با صورتهاي مالي يا با اطلاعات کسب شده در فرآيند بررسي اجمالي و يا تحريفهاي بااهميت است. در صورتيکه اين سازمان به اين نتيجه برسد که تحريف بااهميتي در "ساير اطلاعات" وجود دارد، بايد اين موضوع را گزارش کند. در اينخصوص، نکته قابل گزارشي وجود ندارد.
|
7. دستورالعمل حاکميت شرکتي:
تبصره 6 ماده 4ارائه اقرارنامه به کميته انتصابات مبنيبر عدم حضور اعضاي هيأتمديره در بيش از 3 شرکت به عنوان عضو غير موظف هيأت¬مديره، در مورد يکي از اعضا.
ماده 42افشاي عضويت در هيأت مديره ساير شرکت¬ها به اصالت يا به نمايندگي، حقوق و مزاياي مديران اصلي و رويه¬هاي حاکميت شرکتي و ساختار آن در پايگاه اينترنتي شرکت و گزارش تفسيري مديريت.
اساسنامه نمونه شرکتهاي سهامي عام
ماده 28رعايت حد نصاب مقرر اعضاي هيئت مديره (جلسات هيئت مديره در طي 4 ماه با حضور 4 عضو تشکيل شده است).
آئين نامه ماده 13 قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي
ماده 2دارا بودن حداقل پنج سال سابقه کار مفيد و مرتبط با موضوع فعاليت ناشر توسط مدير عامل براي اين سازمان محرز نشده است.
|